مقایسه دوربین مداربسته باسیم و بدون سیم

سیستم‌های دوربین مداربسته بی‌سیم در مقایسه با سیمی

در دنیای امروز، امنیت حرف اول را می‌زند. چه در خانه‌ای دنج زندگی کنید یا صاحب کسب­وکاری پررونق باشید، داشتن حس امنیت و آرامش، خیالی آسوده را برای شما به ارمغان می‌آورد. به همین خاطر، دوربین‌های مداربسته که یکی از کارآمدترین ابزارها برای نظارت و حفاظت مکان­های مختلف هستند، این روزها بسیار طرفدار دارند. اما با ورود تکنولوژی‌های نوین، هر روز نسل جدیدی از این دوربین‌ها وارد بازار می­شوند که چالش جدیدی را برای خریداران ایجاد می­کنند. دوربین­های مداربسته بی­سیم نیز یکی از این تکنولوژی­هاست. اگر شما هم مانند بسیاری از افراد نمی­دانید دوربین‌ مداربسته باسیم بخرید یا بی‌سیم؛ در ادامه این مطلب از بلاگ رهنمون فناوری اطلاعات همراه باشید تا با مزایا و معایب و ویژگی­های سیستم‌های دوربین مداربسته بی‌سیم در مقایسه با سیمی آشنا شوید و بتوانید مناسب­ترین مدل مناسب خودتان را انتخاب کنید.

تعریف دوربین مداربسته سیمی و بی­سیم

دوربین­های مداربسته سیمی یکی از راه حل­های نظارتی سنتی هستند که کاربران مختلف برای دهه­ها از آن استفاده می­کنند. این دوربین­ها را باید به یک منبع برق و پریز از طریق سیم وصل کنید. همین مسئله انعطاف پذیری و محل نصب یا نوع استقرار آنها را محدود می­کند. دوربین­های مداربسته بی­سیم نیز برای اتصال نیاز به مقداری کابل کشی برای کابل برق و اداپتور دارند. دوربین­های بی­سیم­کشی انرژی خود را از باتری­های مخصوص تامین می­کنند.

 

ویژگی­های سیستم‌های دوربین مداربسته بی‌سیم در مقایسه با سیمی

در ادامه با برخی از مهم­ترین ویژگی­های سیستم‌های دوربین مداربسته بی‌سیم در مقایسه با سیمی آشنا می­شویم.

مقایسه نصب دوربین مداربسته سیمی با بی­سیم

دوربین­های مداربسته سیمی را باید در محلی نصب کنید که امکان کابل کشی شبکه و برق وجود داشته باشد یا نزدیک پریز برق باشد؛ اما دوربین­های مداربسته بی­سیم نیازی به کابل کشی کمتری داشته به همین جهت انتخاب محل نصب برای آنها محدودیت کمتری دارد و می­توانید دوربین را در بهترین جهت نسبت به سوژه تنظیم و نصب کنید. اما باید بدانید نصب دوربین­های مداربسته سیمی بسیار تخصصی­تر است و طول عمر این دوربین­ها بیشتر بوده و استفاده از آنها نسبت به دوربین­های بی­سیم آسان­تر است.

جابجایی سیستم‌های دوربین مداربسته بی‌سیم در مقایسه با سیمی

نصب و جابجایی دوربین­های مداربسته بی­سیم بسیار آسان­تر از دوربین­های باسیم است؛ زیرا می­توانید آنها را در هر جایی حتی مکان­هایی که منبع تغذیه برق ندارند، قرار دهید. پس دوربین­های مداربسته بی­سیم را براحتی می­توانید برای رویدادها یا نصب­های موقت هم استفاده کنید؛ اما برای جابجایی دوربین­های مداربسته سیمی برای جابجایی مداوم، مقرون به صرفه نیست.

 

مقایسه ضبط تصویر دوربین مداربسته سیمی و بدون سیم

دوربین­های بدون سیم با باتری کار می­کنند و قدرت محدودتری دارند و تنها زمانیکه سیگنالی را تشخیص دهند، تصویربرداری را شروع می­کنند؛ به همین دلیل ممکن است برخی از سوژه­ها یا تصاویر را از قلم بیاندازند. در مقابل، دوربین­های مداربسته سیمی از برق ثابتی استفاده می­کنند و می­توانند تمامی تصاویر را به طور مداوم ضبط کنند. به همین دلیل از نظر بسیاری از کارشناسان دوربین های سیمی امنیت بیشتری نسبت به وای فای دارند و ذخیره سازی و مانیتورینگ آنها آسان­تر است.

 

کیفیت تصویر سیستم‌های دوربین مداربسته بی‌سیم در مقایسه با سیمی

کیفیت تصویر و وضوح در دوربین‌های مداربسته باسیم و بی‌سیم به عوامل مختلفی بستگی دارد و به طور مطلق نمی‌توان گفت که کدام نوع بر دیگری برتری دارد. اما در حالت کلی، دوربین‌های مداربسته باسیم به دلیل پهنای باند بالاتر و اتصال پایدارتر، پتانسیل ارائه تصاویر با وضوح و کیفیت بالاتر را دارند. این نوع دوربین‌ها می‌توانند تصاویر را با کیفیت HD، Full HD و حتی K4 ضبط کنند.

مقایسه برد و مسافت دوربین مداربسته سیمی با بدون سیم

برد و مسافت توسط دوربین­های مداربسته سیمی به طول کابل کواکسیال که دوربین را به دستگاه ضبط وصل می‌کند، بستگی دارد. این کابل­ها (کابل‌های کواکسیال) اغلب بردی تا 500 متر را ارائه می‌دهند. البته با استفاده از تقویت‌کننده‌های سیگنال می‌توانید در صورت نیاز برد را تا حدی افزایش دهید، اما این کار با افت کیفیت تصویر، همراه خواهد بود.

در دوربین­های مداربسته بدون سیم، برد و مسافت به توان فرستنده دوربین و کیفیت سیگنال WiFi، در محل نصب محدود می‌شود. اغلب برد دوربین‌های بی‌سیم بین 50 تا 100 متر در فضای باز است اما موانعی مانند دیوار، سقف و اثاثیه منزل می‌توانند برد را به طور قابل توجهی کاهش دهد. پس اگر فاصله دوربین با فضای ذخیره سازی زیاد است دوربین­های مداربسته سیمی گزینه مناسب­تری برای شما خواهند بود.

امنیت سیستم‌های دوربین مداربسته بی‌سیم در مقایسه با سیمی

امنیت دوربین‌های مداربسته باسیم و بی‌سیم به عوامل مختلفی بستگی دارد و به طور مطلق نمی‌توان گفت که کدام دوربین امن‌تر است. هر دو دوربین مداربسته سیمی و بی­سیم مزایا و معایب امنیتی خاص خود را دارند و انتخاب نوع امن‌تر به نیازها و شرایط شما بستگی دارد که در ادامه امنیت را در این دو دوربین بررسی می­کنیم:

دوربین­های سیمی

  • دوربین­های مداربسته سیمی به دلیل اتصال سیمی به دستگاه ضبط و امکان مانیتورینگ حرفه ای، در برابر هک شدن و دسترسی غیرمجاز امن‌تر هستند.
  • تصاویر و ویدئوها می‌توانند به صورت آفلاین در دستگاه ضبط ذخیره شوند و نیازی به اتصال به اینترنت ندارند.
  • دوربین‌های باسیم کمتر در معرض تداخل سیگنال و پارازیت‌های WiFi قرار می‌گیرند.

دوربین­های مداربسته بی­سیم

  • به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری می‌توانند به طور مرتب برای رفع اشکالات امنیتی منتشر شوند.
  • می‌توانید از راه دور و از طریق اینترنت به تصاویر و ویدئوها دسترسی داشته باشید.

البته با توجه به نکاتی چون انتخاب دوربین از برندهای معتبر و شناخته شده، استفاده از رمزهای عبور قوی، فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای، غیرفعال کردن قابلیت‌های غیرضروری و نصب در محل­های ایمن که امکان ورود افراد غیر مجاز نیست، می­تواند امنیت دوربین مداربسته شما را افزایش دهد.

امنیت دوربین مداربسته بی¬سیم و باسیم از طریق موبایل

مقایسه قیمت دوربین مداربسته سیمی با بدون سیم

قیمت دوربین‌های مداربسته باسیم و بی‌سیم نیز وابسته به عوامل مختلفی است و نمی‌توان نسخه واحدی برای همه نوشت. اما در اکثر مواقع و با ویژگی­های مشابه، دوربین­های مداربسته سیمی ارزان­تر از مدل­های بی­سیم هستند. علت هم این است که:

  • دوربین‌های مداربسته باسیم از اجزای ساده‌تری نسبت به دوربین‌های بی‌سیم تشکیل شده‌اند.
  • دوربین‌های باسیم نیازی به باتری ندارند و از طریق برق شهری تغذیه می‌شوند.
  • تنوع مدل‌های دوربین‌های باسیم در بازار بیشتر است که این امر به رقابت بیشتر و کاهش قیمت‌ها منجر می‌شود.

با این­حال داشتن ویژگی­های بیشتر مثل قابلیت دید در شب، تشخیص حرکت و زوم دیجیتال و کیفیت­های تصاویر بالاتر باعث می­شوند که دوربین مداربسته قیمت بیشتری داشته باشد.

آنچه درباره سیستم‌های دوربین مداربسته بی‌سیم در مقایسه با سیمی آموختیم

در این مطلب با ویژگی­های مختلف دوربین­های مداربسته سیمی و بدون سیم آشنا شدیم و آنها را از نظر نحوه نصب، جابجایی، ضبط و کیفیت تصویر، امنیت، برد، مسافت و قیمت مقایسه کردیم. در نهایت انتخاب بهترین دوربین مداربسته به نیازهای شما، محل نصب، بودجه، برند مدنظر و ویژگی­های مورد انتظار بستگی دارد. برای اینکه بتوانید بهترین دوربین مداربسته را انتخاب کنید بهتر است قبل از خرید با کارشناسان فنی صحبت کنید.

شرکت رهنمون فناوری اطلاعات بیش از 23 سال است که در زمینه فروش انواع سرورها و شبکه و دوربین­های مداربسته فعالیت دارد. برای خرید مطمئن دوربین­های مداربسته می­توانید در این صفحه سفارش­تان را ثبت کنید یا با شماره 02189340  تماس بگیرید تا کارشناسان ما مشاوره­های لازم را در اختیارتان قرار دهند.